{"id":38,"date":"2015-11-09T21:24:05","date_gmt":"2015-11-09T21:24:05","guid":{"rendered":"http:\/\/lab.lupinen.nu\/?page_id=38"},"modified":"2022-03-15T09:22:23","modified_gmt":"2022-03-15T09:22:23","slug":"avdelningar","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/lupinen.nu\/hem\/om-lupinen\/avdelningar\/","title":{"rendered":"Avdelningar"},"content":{"rendered":"
Varje dag \u00e4r vi ute p\u00e5 v\u00e5r h\u00e4rliga g\u00e5rd som inbjuder b\u00e5de till lek och motoriska utmaningar. D\u00e4r har barnen tillg\u00e5ng till sandl\u00e5da, cyklar och lekstuga, men \u00e4ven lek nere p\u00e5 naturdelen av v\u00e5r g\u00e5rd d\u00e4r det bjuds p\u00e5 h\u00e4rliga utmaningar i att ta sig \u00f6ver stock och sten.<\/p>\n
Inne erbjuds barnen en inbjudande milj\u00f6 som \u00e4r noggrant planerad f\u00f6r att fr\u00e4mst utveckla barnens sj\u00e4lvst\u00e4ndighet. Milj\u00f6n talar \u00e4ven till att utveckla barnens f\u00f6rm\u00e5gor s\u00e5v\u00e4l spr\u00e5kligt, matematiskt, naturvetenskapligt och konstn\u00e4rligt. Pedagogerna v\u00e4gleder och st\u00f6ttar barnen i deras val av aktiviteter. Maria Montessoris led ord \u201dhj\u00e4lp mig att g\u00f6ra det sj\u00e4lv\u201d \u00e4r sj\u00e4lvklar grund i pedagogernas bem\u00f6tande av barnen.<\/p>\n
Varje dag har vi en samling d\u00e4r vi uppm\u00e4rksammar vilka barn som \u00e4r n\u00e4rvarande p\u00e5 f\u00f6rskolan och vilka vi saknar. S\u00e5ng, sagor, rim och ramsor \u00e4r ocks\u00e5 en viktig del av samlingen.<\/p>\n